پرستشگاه سومنات

بت خانه و پرستشگاه سومنات مشهور

تصويرى از بقایای بتخانه و پرستشگاه مشهور سومنات، بزرگترين بت خانه هندوستان ، که به دست سلطان محمود غزنوی غارت شد.

پرستشگاه سومَنات بزرگترین بتخانه هندوستان در شهر سومنات بود. محمود غزنوی از آنجاکه می‌دانست بتخانه سومنات گنجینهٔ زر و سیم و جواهرات است برای تملک آن لشگرکشی عظیمی به سومنات کرد .

او پس از سه روز نبرد، بتخانه را گشود و خود با گرزی که در دست داشت بت اعظم را که از سنگ بود و در حدود ۵ متر طول داشت درهم شکست.

او برای اعلام این پیروزی به همگان پاره‌هایی از آن را به غزنه، بغداد و مکه فرستاد و خود در ۱۰ صفر ۴۱۷ ه. ق به پایتخت بازگشت. قیمت این اشیا عتیقه را که بدست محمود غزنوی غارت شد در آن روزگار ۲۰ میلیون دینار نوشته‌اند.

بت خانه و پرستشگاه سومنات

پرستشگاه سومنات

کتاب گنجنامه شیخ بهایی کامل دارای چه محتوایی است؟

در گنج نامه شیخ بهایی نسخه احمد وزیر مشخصات کامل گنج های ایران زمین نوشته شده است.کتابی ارزشمند ونایاب شامل بیش از ۲۱۰۰ سند از شهرهای ایران مناسب جهت استخراج اطلاعات تاریخی و علایم ونشانه ها مناسب محققین و دانشجویان علوم باستان می باشد.

در کتاب گنج نامه و نسخه نامه احمد وزیری ترجمه شده توسط استاد شیخ بهایی هزاران نسخه و اسناد از محلهای وجود گنج و دفینه و زیرخاکی در همه شهرهای ایران وجود دارد.

در این کتاب همچنین تله ها و طلسمات دفینه ها و گنجها، علائم و نشانه های کامل و جزئیات کامل دفینه ها و رمزگشایی آنها موجود است.

برای دانلود روی عکس کلیک کنید

دانلود کتاب گنجنامه شیخ بهایی کامل ( نسخه اصلی احمد وزیر )

دانلود کتاب گنجنامه شیخ بهایی کامل ( نسخه اصلی احمد وزیر )

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0