دانلود رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی

رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی | باب اول، اندر آنكه چگونه برخى از دنيا گذشتگان از خوردن و آشاميدن، روزگار دراز اعراض نمايند.

باب دوم، در آنكه گروهى از عارفان را كه از اقتناص حطام دنيوى و گرد كردن آن اجتناب نمودند و از جناب عرور به جناب بارى- عز اسمه- توصّل جسته‌اند و در سلك مقدسان منتظم گرديده‌اند، روا هست كه به قوه روحانى بل به قدرت رحمانى بر كردن كارى اقدام نمايند كه از وسع ديگران بيرون بود و جز ايشان را بدان دسترسى نباشد و بدان فعل، از ديگر مردمان ممتاز باشند.(در اين مسئله و ساير مسائل زير، مؤلف، با نظر فلسفى مطلب را رسيدگى مى‌كند).

فروشگاه کتاب های الکترونیکی طلسم ها دربرگیرنده مجموعه کتاب های علوم غریبه، علوم خفیه، هیپنوتیزم، انواع فال، دعانویسی، تقویم همسران، انواع اذکار و ارتباط با ارواح  می‌باشد.

دانلود رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی

باب سوم رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی، در آنكه روا بود كه گروهى از مردم از مغيبات آگاهى دهند و به آينده اعلام نمايند و وحى چه بود و چيزها را به خواب چون بيند و تأويل وحى چه باشد و تعبير خواب چه بود و روان‌هاى پاک چگونه به فرشتگان رسند و سخنان فرشتگان بشنوند بر آن وجه كه اخبار و آثار بر آن شهادت دهد.

باب چهارم، اندر آنكه كاهنى چه بود و كاهنان چه كسان باشند و كهانت به چه پديد شود.

باب پنجم، اندر آنكه به چه بود كه گروهى از مردم واله ولى خويش نمايند و سخنان گويند كه از غيب آگاهى دهد.

باب ششم، اندر آنكه برخى از آنان كه نه پيغمبر و امام باشند و نه ولى و كاهن و نه واله و بى‌خود، چسان از غيب آگاهى دهند.

باب هفتم، در بيان آنكه ظهور و حدوث خوارق عادات چگونه باشد و وجود آن از كجا بود.

باب هشتم، اندر آنكه سحر چه بود و پيغمبر و امام به چه از ساحر جدا باشد.

باب نهم، اندر رسيدن چشم بد كه پارسيان آن را چشم‌زخم، خوانند و کیفیت وجود آن.

باب دهم، اندر فوايد عزايم و تعاويذ.

باب يازدهم، در کیفیت وجود نيرنجات و پديد آمدن طلسم‌ها بر آن وجه كه خرد فيلسوفان بدان رسد و بيان آنكه ميانه سحر و نيرنجات و طلسمات و معجزات و كرامات فرق چيست.

باب دوازدهم، اندر آنكه تقدمه معرفت به علم نجوم به چه وجه حاصل آيد و احكام آن به چه درست شود.

باب سيزدهم، اندر کیفیت زيارت مشاهد و گورستان و حقيقت دعا و بيان حقيقت تأثير آن اندر نفوس و ابدان.

باب چهاردهم، اندر سبب مستجاب شدن دعا.

باب پانزدهم، اندر آنكه روا نبود كه گيتى از پيغامبرى يا امامى كه به روح قدسى مؤيد بود، خالى باشد.

باب شانزدهم، اندر آنكه سبب اختلاف مردم به چيست.

خاتمة الكتاب در آنكه اين رساله را بعد از علوم حكمت بايد خواند.

مؤلف، اين مسائل را از رهگذر فلسفه و عرفان و آيات و اخبار بررسى كرده و در آن از نبوت مجهول ارسطو و سخن نبى كامل و حكيم فاضل، زرادشت در كتاب زند و اسكندر افروديسى و رساله فيض الهى ابن سينا و ابوعبداللّه محمد رازى و ما بعد الطبيعه و فلسفه اولاى ارسطو ياد كرده است.

در باب دوازدهم اين مقاله، نامه‌اى است فلسفى از خردمند فاضل و دانشور كامل، محمد المحسن الاصفهانى، اندر اثبات علم به احكام نجوم كه گويا مراد او معزالدين، محمد بن تقى‌الدين محمدحسینى اصفهانى سابق الذكر باشد كه در التسهيل از او ياد كرده است.

مؤلف، در خاتمه اين مقاله، يادآور مى‌شود كه بايد آن را بعد از علوم حكمت خواند.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0